Když dáme auto do servisu, tak věříme tomu, že mechanik udělá to, co by měl. Že se nás nebude chtít ani napálit, ani natáhnout. Bohužel realita je taková, že řada z nich opravdu podvádí. A na to doplácíme my, jako neznalí zákazníci a majitelé vozidla. Co patří mezi nejčastější záměrné podvody z jejich strany? Podívejte se.
V čem to spočívá? Přijedete s autem do servisu a mechanik záměrně diagnostikuje jinou závadu, než která se vašeho vozu týká. A v čem je to špatné? Samozřejmě v tom, že za tuto závadu a její opravu si naúčtuje mnohem více peněz, než za to, co vozu ve skutečnosti je. Auto sice dá do pořádku, ale mnohem dráž, než je správné.
Tento podvod mechaniků můžeme s klidným svědomím označit i za krádeže. Někteří mohou skutečně dělat to, že záměrně vyndají určité, minimálně použité díly z vašeho vozu a nahradí je staršími, více opotřebenými. Takové díly si poté prodají. A vy máte ve voze něco, s čím následně velmi brzy přijedete do servisu, jelikož věc nefunguje jak má.
Může toho být skutečně mnoho. V podstatě jakýkoliv díl může být nahrazen jiným. Zatímco na faktuře máte určité označení a určitou cenu, ve vašem voze může být něco zcela jiného. A problém se nemusí týkat nutně jenom dílů jako takových. To stejné se děje i v případě výměny oleje, nebo výměny jiných provozních kapalin. Účtováno je to dražší, ale vše vašem voze je to levnější a obyčejnější.
Někteří mechanici s vaším vozem najezdí klidně i desítky kilometrů a využívají ho pro své soukromé účely. Když si toho všimnete, vymlouvají se na to, že šlo i zkušební jízdu. Mnohdy si toho však ani všimnout nemusíte, zvláště pokud si nepamatujete stav tachometru. V takovém případě si pár desítek kilometrů navíc skutečně obvykle ani nevšimnete.
Tento článek je převzat z Auto živě
Autorem je Daniel Hamžík